Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
14°
22 Nisan 2018, 17:17
alparslan turan
97 gün önce
degerli hocam tram sülalesiyle ilgili yazınızı okudum kıymetli bilgiler edindim bunun için çok teşekkür ediyorum...yalnız şunu eklemek isterimki ben trama sülalesindenim sizinde belirttiginiz gibi çogu köylerimizde oldugu gibi mercimekören köyümüzde büyük şehirlere göç ederek nüfusu azalmıştır ...trama sülalesi mercimekörene ilk yerleşen köyünün kurucusudur ve halaa o sülaleye mesup babam ve annem o köyde yaşamaktadır... bunu belirtmek istedim tekrar teşekkür ediyorum saygılar..
Bıc Recep
136 gün önce
Köyümüz (Çerkez Fındıcak) Erbaa ya 35 Turhala 40 km mesafede 1400 rakım yükseklikte bulunuyor. Vakti zamanında Tramlar tarafından kurulan köyümüzde şuan hiç Tramlardan kalmamıştır. Erbaa nüfus müdürlüğü yandığı için bi yerden sonra soy ağacımızı da oluşturamamaktayız. Köyümüzde tam olarak bulunan sülaler Bıc, Çikuaha, Çkua, Çuraxan, Gogua, Gumjec, Karabaş, Molea, Pşüne, Qoaçı(goçu)
Ahlö ismide bir lakaptır aile Molea sülalesindendir.
Fuat GORA
452 gün önce
Sn Orhan bey tlf rica.etsem mümkünmudur benim tlf.05326903802.her.sey gönlünüzce.olsun
Sefa turan (tramkı) (tramzade)
669 gün önce
Kopsirgen Orhan Baran;saygıdeğer sayfa yöneticileri yapmış olduğunuz bir paylaşım hakkında sizleri bilgilendirmek ve yanlıştan haberdar etmek isterim. YOZGAT AYDINCIK MERCİMEK ÖREN KÖYÜ hakkınki bilgi amaçlı yapmış olduğunuz yayım da eksiklikler ve tamamen asılsız bir bilgi aktarımı yapılmıştır,sizler den ricamız eğer sayfada böyle bir bilgi köşesinin yer alması gerekiyorsa ki faydalı,bilgilerin gerçekliliğine tam anlamı ile mütakıp olunması gerekmektedir aksi durumda söz konusu köy de yaşayan veya farklı şehirlerde yaşayan köylülerimiz arasında farklı diyaloglar ve gereksiz tartışmalara meyil edilebilir...bilgi (MERCİMEK ÖREN KÖYÜ (TRAM KIT SÜLALESİ TARAFINDAN KURULAN KÖYDE HALA KURUCU SÜLALESİ YAŞAMAKTADIR) BU SÜLALE İSE (TRAM KIT -TRAMZEDE )DİR.. SAYGILAR BAŞARILAR.
alparslan turan( tram kıt)
1142 gün önce
saygı deger abim öncelikle yaptıgınız araştırma ve paylaşımlarınız için tşkrederim. ben mercimekören köyü ve tramkıt sülalesindenim köyün kurucusu olan sülaleden kimsenin kalmadıgını belirtmişsini bu bilgi dogru degildir babam ali turan(tram kıt) hala o köyde ikamet etmektedir.bu bilgiyi her nerden almışsanız kasıtlı olarak yanıltılmışsınız. bu yüzden köy kurucu ailesi olarak yok sayılmk istenmemize aracılık etmemeniz için uyarma geregi hissettim.tekrar teşekürederim.
amgal
1241 gün önce
ayrıca yine facebookta verilen sülale bilgisi olarak ? Çerkes Fındıcak (Tramkıt) Bıc, Çikuaha, Çkua, Çuraxan, Gogua, Gumjec, Karabaş, Molea, Pşüne, Qoaçı(goçu), Tram
amgal
1241 gün önce
facebookta sülale bilgisi olarak şunlar verilmiti ? Mercimekören (Tramkıtçgun): Canımbey, Gouga, Habat, Laçış, Liy, Nağuay
Tram (Köyde kalmadı)
Şahin Kaplan
1410 gün önce
Orhan bey bilgilendirdiğin için teşekkür ederim, siz süleyman ve Macide baranın oğlumusunuz.
Kopsirgen Orhan Baran
1547 gün önce
Sayın Doğan Ulaş,
Aşağıda yazdığım bilgileri aynen sizlerden de rica etmekteyim. Ulaştığınız bilgileri bana da ulaştırırsanız memnun olurum. Bu bilgileri sadece kendi aileniz için alabilecekken, daha evvel de değindim üzre tüm köy halkı için de kayıt çıkarmak elinizde. Bu şekilde kayıt çıkarmanız halinde tarihi gerçeklerimizi daha doğru bir şekilde öğrenip koruyabiliriz. Cevabınızı bekler, esenlikler dilerim.
Kopsirgen Orhan Baran
1547 gün önce
Saygıdeğer Karabaş-pha Aslı Hanım,
İlgiden ve aktarmış olduğunuz bilgiden dolayı teşekkür ediyorum.
Sizin köyünüze Tarih profesörü Thaytsuh Mihail ile birlikte gelmiştim. Köyünüzün en yaşlıları ile görüştük ve onlardan aldığımız bilgileri aktardık. Şimdi sizin verdiğiniz bilgilere göre annemden kaynaklı bir bilgi vermek istiyorum. Annem Yozgat-Çekerek-Fuadiye köyündendir ve köyde bilinen sülale adı Saban'dır. Oysa ki Abaza sülale adları arasında Saban diye bir sülale yoktur. Saban bir isimdir, annemin gerçek sülale adı da Laçış'tır. Sizin köydeki sülale isimlerinde de aynı şeyler geçerli diyebiliriz. Elimdeki Abaza alile adlarının ve damgalarının bulunduğu kitaba göre Axlö ya da Ahlav diye bir sülale ismi bulunmamaktadır. Bir Abaza olarak görevimiz gerçekleri öğrenmek ve gelecek nesillere aktarmaktır. Benim de sizden ricam, köyünüzün kurucuları Tramlar'a ne olduğuna dair bilgi vermeniz. Bu ailenin nüfus kütüğünde adları mutlaka yazılıdır.Erbaa Nüfus Müdürlüğü'ne ya da bulunduğunuz il ve ilçe nüfuslarına müracaat edip Kafkasya'dan gelen dedelerinizin verasete esas aile nüfus kayıtlarını isteyebilirsiniz. Müracaat ettiğiniz makam bu kayıtları vermek zorundadır. İkinci olarak köyüm hakkında araştırma yapmak istiyorum diye de başvuruda bulunabilirsiniz. İstenilen kayıtlar elinize geçtiğinde köyünüz hakkında net bilgileri yazıp bizlerle paylaşabilirsiniz. Cevaplarınızı bekliyor esenlikler diliyorum.
DOĞAN ULAŞ
1552 gün önce
sayfanızdan dolayı sizleri tebrik ederim. hele de çerkesler den böyle etkili birilerinin çıkması ve bu sayfayı düzenleyenlerin olması bir Fındıcak lı çerkes olarak gurur duyuyorum bu tür çalışmalar toplumumuzu diri tutar sanırım . belki daha da genişletirsiniz etkinlikler düzenlerseniz . bir araya gelme açısından güzel olur gibi geliyor bana. Çalışmalarınız da başarılar dilerim.
Karabaş-pha Aslı Ünlü
1552 gün önce
Orhan Bey öncelikle çalışmalarınız için teşekkür ederim. Ben de Çerkes Fındıcak köyündenim. Köyümüzdeki bazı sülale isimleri yazınızda eksik. Müsadenizle belirtmek isterim.Benim sülalem olan Karabaş, Pşune, Mola ve Çuraxan. Ayrıca Axlay olarak belirttiğiniz sülale aslında Mola'dır. Dede isimlerinden dolayı onlara Axlö denir köyde. Saygılarımla.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=