Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
24°
19 Temmuz 2018, 06:46
Kursad arat
1289 gün önce
Selamlar orhan bey,
Yazinizi internet ten bulunca cok heycanlandim. Aile buyuklerim oldugu icin asli da kalan bilgilerle internet ten sulalemiz hakkinda bilgi bulmaya calisiyordum. Sizin yaziniz ile bilgilerim ortustu, ancak sizede Daha fatal bilgi varsa ogrenmek isterim. Aile ismimiz cgotan ( ben cigoten bilmiyorum) Eskisehir seyitgazi beykisla (fevziabat/ cecengis) koyundeniz. Dedemin dedesi cgotan Ibrahim kafkasya dan goc etmis. Alien in bir kismi adanaya goc etmis. Dedem kemalettin 1989 da baba aydin arat 1997 de vefaat ettiler. Dedem ailemizde bir yazar oldugundan cgotan ali bahsederdi. Siz de Daha fatal bilgi varsa ogrenmek isterim saygilarimla
Kursad arat
Kursad.arat@gmail.com
Kopsirgen Orhan
1606 gün önce
Sayın Ahmet Yılal,
Darıkua=Dadrıkua ailesi aslen ve neslen abazadır ve bu ailenin Karaçay Çerkesk’te Darıkua=Psıj köyleri hala mevcuttur, Türkiye’de de bu ailenin 2 köyü vardır. Kuşhalar arasında Darıkua sülalesinin bulunması muhtemelen şu gerçeğe dayanır. Darıkua ailesinde örneğin bir ihtilaf çıkmıştır, aile toplanır ve söz konusu kişinin köyden uzaklaştırılmasına karar verir. Bu kişi haliyle istediği başka bir yere yerleşir. Yahut bir görevle gitmiştir köyünden ayrılmak durumunda kalmıştır. Buna benzer kişiler gittikleri yerde kalırlar, içinde kaldığı toplumun dilini öğrenirler ama sülale adlarını unutmazlar ve içinde yaşadığı toplulukta belirtirler. Kısa bir örnek vereyim. Kabartay Balkar Özerk Cumhuriyeti’nin ilk başkanı Gogua Valeri abazadır. Sizin Dadrıkua olayı da muhtemelen buna benzer bir olaydır.
Saygılar,
Ahmet YILAL
1623 gün önce
Orhan Bey
Ben hem baba hem de anne tarafından Sivas, Yıldızeli kökenliyim.Babam Asetin Slonate (yada Dudarate veya Dudaruko)) sülalesinden annem Abaza Yaş sülalesinden.
Her nekadar kendim internet ve kitaplardan araştırmalar yapmış olsamda yine de size sormak istediğim birşey var.
Dudar sülalesi Osetya'da bilinen bir sülale ve döneminde Daryal bölgesinde oldukça etkin imiş.Okuduğum kaynaklarda bu aile Osetya kökenli değil ama çok eski tarihlerde Daryal bölgesine dışarıdan gelerek yerleşmiş ve zenginleşmiş.
Sorum şu; Osetya'ya yerleşmeden önce Kafkasya tarih sahnesinde Abaza Dudaruk sülalesi ve Kabardey Dudaruko sülaleleri mevcut. Abaza Dudaruk sülalesi ile Oset Dudar sülalesi aynı aile midir? Yine bir teze göre ailenin tarihi Daryal bölgesine giriş güneyden Dudaruk ailesi ile başlıyor.

Bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız ve beni aydınlatırsanız çok sevinirim.
Saygılarımla
Boranuko Erhan Kuntay
1631 gün önce
Sayın Büyüğümüz, emeğinize sağlık. Benim Bakırboğazı köyünden birisiyle konuşmam farz oldu artık. Lakin hiçbir şekilde bir iletişim yolu bulamıyorum.
Kopsirgen Orhan Baran
1634 gün önce
Sayın Malhoz Seyit, İlginize teşekkür ederim. Yazımda belirtmiştim. Sizin köyün kurucuları Darıko ailesidir. Bizzat köyünüze kadar geldim. Benim de akrabam olan polisin babasından başka kimseyi bulamadığımızdan dolayı onun verdiği bilgilerle yetindik. Ancak bilgilerin tam olduğu kanısında değilim. Eğer vaktiniz ve imkanınız var ise siz de Aydıncık Nüfus Müdürlüğü'ne müracaat edip köyde kayıtlı olan ailelerin başlangıçtan itibaren kaydını çıkarttırabilirsiniz. Mesela büyük dedene dair kayda ulaşırsan bu kayıtta Kafkasya'dan ilk gelen dedenin adına, doğum tarihine, ana baba adına ulaşabilirsin. Aynı bilgileri akraban Malhoz Şevket'ten de rica etmiştim yaklaşık dokuz ay evvel, bilgiler elime ulaşmayınca malesef elimdekilerle yetinmek zorunda kaldım. Bu konuda cevabınızı bekliyor, esenlikler diliyorum.
Malxoz Seyit Aydoğan
1652 gün önce
Orhan bey,kaynak niteliğindeki bu güzel araştırmanızı heyecanla okudum,ve çok sevindim.Kıymetli
çalışmalaranızın devam etmesini dilerim.Köyüm ve sülalem adına çok çok teşekkürler.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=