Lütfen bekleyin..
DOLAR
3,8044 % 0,36
istanbul
13°
18 Ocak 2018, 01:13
namık kuş
368 gün önce
ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİM BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN.ŞOVEY SÜLALSİ HAKKINDA BİLGİ EDİNEBİLİRMİYİZ .SAYGILAR
nihat altınay
1168 gün önce
Orhan bey kaynağınız nedir. Ben tufanbeyli akpınar köyündenim sülale adımızı nalgay diye biliyoruz. Ama cerkeskte bu sulale ismine şimdiye kadar rastlamadım sizin kaynağınızda güm loykitda nagay sülalesi olduğunu yazmışsınız acaba akrabalarimiz onlarmi zamanla söyleyiştemi farklılık olustu
ABAZBA
1266 gün önce
Abazba sülalesi hakkında b,ilgisi olan var mı? Sadece Sakarya Akyazı Balbalı köyünde mi yaşıyorlar. Kafkasya'dan hangi bölgeden veya köyden gelmişler. Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Selamlar...
Merhaba
1379 gün önce
Türkiye’de yaşayan Aşuwalarla ilgili bilgiler derli toplu değildir
Büyüklerimiz anlatırdı; aynı sülaleden olduğumuz akrabalarımız var Yozgat’a, Kayseri Altı kesekte ve Sivas’ta diye.
Türkiye’de yaşayan Aşuwa lar olarak neler yapabiliriz? Bunla ilgili kafa yorup önerilerimizi sunalım
Örneğin kongere gibi bir şey düzenleye bilirmiyiz?
Hotmail adresimi yazıyorum kontak kurarsanız sevinirim.
Recep Cenbey, Adana Tufanbeyli Polat pınar köyünden
Aşuwa yım. Uzun zamandır İsveç’te yaşıyorum
Sülalemiz
Cenbey
Canımbay
Canımbay
Canımbey
Janımbey
Candubayev
Yukarıda yazılanlar tümü aynı sülaledir, gerek süreç içinde gerekse değişik yerlerde e farklılaşmıştır
Sevgi dolu selamlar
saim okan
1382 gün önce
teşekkürler Orhan bey.. Allah razı olsun... ben Akpınar köyünde Candarlardan saim okan ( emekli öğretmen) . Allah'a emanet olunuz. karaçay da candarların cıncık lo kıt ta olduğunu biliyordum. siz doğrulamış oldunuz. ama kiril harfleri ile candar adı yanlış yazılmış yani n (H) harfi eksik olmuş.. saygılarımla ...
Kopsirgen Orhan
1472 gün önce
Sayın Abaza
Bir daha bir yazı yada mektup yazarken Abaza olduğunu yaz.(Tamam Abaza diye)
yazmakla Abaza olduğunu belirttin.Teşekkür ederim.Ama sülale adını,adını ve soyadını da
yazmayı unutma.Allaha şükür ,insanlık tarihinde Abazaların kötü bir yan ve şöhretleri yoktur.
Her zaman için alınları açıktır.
Karaçay Çerkesk ,Kabartay Balkar ve diğer özerk bölgelerde yaşayan kişilerin
yada ailelerin tamamı Abazadır,Kabar-taydır demek yanlış olur.Abaza köylerin de Kabartaylar
olduğu gibi Kabartay köylerinde de Abazalar vardır.Basit bir örnek Kokolar abazadır
Kabartay Balkar Özerk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı KOKO VALERİ abazadır.Benim sülalem
Kopsirgen Kabartay Balkar Cumhuriyetinde en az 10 aile Kopsirgen vardır.Onun için
hepisine abaza yada hepisine Kabartay demek yanlış olur.Gerisini siz anlayın.Saygılar
Kopsirgen Orhan
1473 gün önce
Sayın,
Yağan Mustafa Özkan;
Karaçay Çerkesk Özerk Bölgesinde mevcut olan köyler de Yağan sülalesine rastlayamadık
Yağan'ların bir kısmı Türkiye ye diğer bir kısmı ise Kabartay Özerk bölgesine göç etmişler.Bu araştırmayı elimdeki belgelerle değil Karaçay-Çerkesk Özerk Bölgesinde tanıdığım araştırmacı.
dostlara da sordum
Yağan Mustafa Özkan
1731 gün önce
Yağan ların köyleriyle ilgili bilginiz varmı ?Paylaşırsanız sevinirim.Saygılar.
a6a3a
1736 gün önce
tesekkurler.. orhan amca burda yazan sulaler hepsı abaza mı ?? yoksa kaberdeylerde varmı örnegın blenav, kumuk ,haratoga gıbı bu sulalelerde abazamıdır ?
Kopsirgen Orhan
1738 gün önce
Değerli kardeşim,
Senin sülale ismin Candubey olarak geçmektedir. Bu sülale bugün Karaçay Çerkesk Özerk Bölgesi'nde, Psıj ( Darıkuakıt) köyünde yaşamaktadır. Annenizin sülale adı ise, Cemakul sülalesi olabilir. Yine Karaçay Çerkesk'te Gumlokıt köyünde yaşamaktadırlar. Eğer bu sülale olduğunu düşünüyorsanız, sizi bu sülaleden olan ve Çerkessk'te yaşayan biriyle irtibata geçirebilirim.
Merhaba
1747 gün önce
Merhaba ,
öncelikle sagolasin hökte var olan köylerimizi gidip gördugun ve sulale isimlerini arastirip yayinladigin icin, ben Adananin Tufanbeyli ilcesinin Bolatpinar köyundenim , uzun yilardir isve uecte yasiyorum, Cembey lerdenim Cembey sulalesi ne yazik ki surec icinde degisiklige ugramistir,, senin yazinda canimbey olarak vermisin tam olarak aslini bilmemekle birlikte Evliye Celebinin seyhat namesinde Cembeg olarak geciyor sanirim dogrusuda buna yakindir, bizim buyuklerde cenbeg derlerdi yumsak ge ile biterdi,, yada j ile baslayan bir ses cikardi jenbeg gibi, verdigin sulale arasinda annemlerinkine rasliyamadim, daha öncede arastirdim herhangi bir yerde bulamadim onlarinki Cumalak senden ricam Cumalak sulalesi ile ilgili bir bilgin varsa bana bildirmen Cenbeyr@hotmail.com budur mail adresim. Dilegim hersey gönlunce olur, birde önerim var Asiva larla ilgili birseyler yapa bilirmiyiz
Kopsirgen Orhan
1749 gün önce
Saygı ve Sevgi Değer Saim Ağabey,
Yazdıklarım ile verdiğin bilgiler hemen hemen örtüşmektedir kanısındayım.Yozgat
isyanından sonra köyünüze gelen örenğin bizim köylü Meçeçe (Topal İdris) ve Çapanoğullarından
şu anda ismini hatırlamıyorum.Sizinsköyde Lo lardan bir kadınla evlenmiş.....Bu konuda duyduklarınız ve bildikleriniz varsa yazmanızı diler En derin saygılarımı sunarım.04.04.2013
Kopsirgen Orhan
Saim Tuç Bic-ra
1750 gün önce
Sayın KOPSIRGEN yaralandım teşekkür ediyorum ve izninizle köyümün sitesine de taşıyacam.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=