Lütfen bekleyin..
DOLAR
3,7760 % -0,88
istanbul
23 Ocak 2018, 07:06
mert
46 gün önce
istanbulda abhaza köyü yokmudur?
A.Sinan Yağan
108 gün önce
Saygıdeğer büyüğümüze bu kıymetli çalışmasından dolayı şükranlarımı sunuyorum. Üç bölümlük bu çalışma Türkiye'deki, Orhan Bey'in kullanımıyla Aşuwa (Tapanta+Ashkaruwa) köylerine ilişkindir. Türkiye'deki Apsuwa köyleri bu çalışmanın dışında tutulmuştur. İlgisiz ve suçlayıcı yorumlardan kaçınılması dileğiyle...
EROL BAL
109 gün önce
YAZILARINI İLGİ İLE TAKİP EDİYORUM.BU DÖKÜMANTER ÇALIMANDA ÇOK GÜZEL OLMUŞ.EKSİKLİKLERİ YANLIŞLIKLARI OLABİLİR BUNLARIN TELAFİSİ MÜMKÜN SEN ELİDEN GELENİ MÜMKÜN OLANI SAMİMİYETLE ORTAYA KOYDUN.ELİNE YÜREĞİNE EMEĞİNE SAĞLIK DEĞERLİ HEMŞEHRİM.BU KIYMETLİ ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYOR,DEVAMINI DİLİYORUM SELAM VE SAYGILARIMLA.
Buğrahan
132 gün önce
Hayırlara vesile olması dileğiyle...
AHMET HAPAT
136 gün önce
DEĞERLİ ARKADAŞLAR ORHAN KOPSIRGEN BENİM KÖYLÜM OLUP BİZLERE ABAZALIK BİLİNCİNİ AŞILAYAN VE BİZLERİN EĞİTİMİNDE VE BİLGİLENMESİNDE CİDDİ EMEĞİ OLAN DEĞERLİ BİR BÜYÜĞÜMÜZDÜR. YILLARINI TÜRKİYE DE YAŞAYAN AŞUVA-AŞKARUVA KÖYLERİNİ GEZİP SÜLALE İSİMLERİNİ DERLEMEYE AYIRMIŞ BUNU DA TAMAMEN KENDİ İMKANLARI İLE BAŞARMIŞTIR. BU GÜN BU ÇALIŞMALARINI BİZLERLE PAYLAŞARAK TA YİNE TOPLUMUMUZA HİZMET ETMEKTEDİR. BEN AKRABAM AĞABEYİM KOMŞUM VE DEĞERLİ BİR BÜYÜĞÜM OLARAK VE FEDERASYON BAŞKANI SIFATIMLA DA KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDİYOR ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM. EKSİK KALAN YADA EKLENMESİNİ İSTEDİĞİNİZ BİLGİ VE BELGELERİ BİZLERLE PAYLAŞIRSANIZ YAZILARA İLAVE EDER DAHA SAĞLIKLI SONUÇLARA ULAŞIRIZ DİYE DÜŞÜNÜYÜROUM.
UMUYOR VE DİLİYORUM Kİ ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA TÜRKİYE DE YAŞAYAN TÜM SOYDAŞLARIMIZIN SAĞLIKLI BİR SAYIMI YAPILIR VE BİRLİK VE BERABERLİK İÇERİSİNDE EKSİKLERİMİZİ DE SAMİMİYETLE TAMAMLAYARAK DAHA SAĞLIKLI VERİLERE ULAŞIRIZ.
SAYGILARIMLA ,
AHMET HAPAT
GENEL BAŞKAN
ABHAZ DERNEKLERİ FEDERASYONU
Apsura Emekcisi
146 gün önce
Yorum yapan değerli insanlar Orhan Kopsirgen in Abaza diye bahsettiği halk Aşuva Aşharuva denilen boylarıdır daha çok Karaçay Çerkes Abazin bölgesinden gelen ve ülkemize yerleşen köyler kuran Rusların Abazin dediği boydur. Kafkas halkları literatüründe Abaza diye bu halklar anılır.Sizin tepki gösterdiğiniz ve bahsedilmemiş diye düşündüğünüz Apsuva boyları ve köyleri bu araştırmanın konusu değildir ayrıca bu yazı 3 bölümdür Orhan bey çok ciddi bir çalışma yapmış ve ortaya bir takım bilgiler koymuştur makalenin sonunda kendiside yeni bilgilere açık olduğunu ifade etmiştir.Toplumumuzdaki bilmeden,anlamadan ahkam kesme hastalığı buradada kendini göstermekte olup yazının tamamını okumadan konu hakkında elinde hiçbir veri bilgi çalışma olmadan yapılmış bir çalışmayı karalama yapılmaktadır.Bir bilimsel çalışmanın karşı tezi yine bilimsel bir çalışmadır .
Şehrican
155 gün önce
İyi günler Orhan Bey, Adana - Tufanbeyli - Akpınar ( Lowkıt ) Köyü kurucu ailelerinden olan Lowlar sayfaya yazılmamış. Kayseri - Pınarbaşı - Kılıçmehmet köyü Abaza değildir. Kılıçlar Altıkesek ( Lowkt ) köyü kurucu ailelerindendir. Karaboğaz köyü ( Aslankıt ) Abaza Köyüdür. Kurucuları : Aslanlar, Gigiler, Telislerdir. 80 - 90 civarında bir sayıları olduğu söylendi. Köydeki diğer sülaleler abaza değildir.
Her aile kendi soyağacını çıkarsa iyi olmazmı diye düşündüm. Eksik ve hataları söylerken emeğede saygı duymamız gerekir. Selam ve Saygılarımla. . .
Hamit YÜKSEL(Нэзэр Хьэмид)
156 gün önce
Orhan Bey, bu denli kapsamlı ve titiz çalışmanızdan dolayı sizi içtenlikle kutlarım. Harika bir çalışma ortaya çıkarmışınız. Adıgelerle ilgili demografik çalışmalar, yerleşim yerlerinde stabil olunmadığından, köylerden kentlere, yazında kentlerden köylere sürekli akışkanlığın mevcudiyetinden hayli zordur. Bütün bu zorluğa rağmen emek harcayıp ortaya veri çıkarmıiınız bravo. Köylerde yaşayan yada köyle bağlantısı kesilmeyenlerin sayısı ancak yerel seçim kütüğüne bakılarak en sağlıklı sayı çıkarılabilir diye düşünüyorum. Köyleri gezmişiniz ne güzel, peki o köylerde yaşayan sülalerin adlarınıda yazdınız mı? Hatta köylerin nüfus kütüklerini resimleyerek köylerin yerleşim tarihçesinide çıkardınızmı? Ben 2011 de Uzunyayla'nın 66 köyünü(bir köy Bırkutey Pınarbaşı'na katıldı, Yeşilhisar Burhaniye Köyü de dahil) gezmiş, bahsettiğim bilgileri toplamıştım. Dilerim daha güzel çalışmalar yapmak kısmet olur. Sağlık, selam ve hürmetle.
Pshuk ibrahim
156 gün önce
Sivas Halkaçayır Hırpıslar ne kadar o köyde yaşadılar ise de o köye köy kurulduktan sonra geldiler öyle olunca da o köye Hırbıskıt denilebilirmi? Ben duymadım Hırbıskıt dediklerinide
Melboh Erol Yalçınkaya
157 gün önce
Sinop Erfelek, Merkez de de Abaza köyleri var. İncedeydin, Karabağ, Yeniköy, Gökçebel ( Sakarabaşı) . Benim de teyzem Yeniköy'de Sımır' lafla evli, annemin ve babamın büyükanneleri de Abaza, İlk okul birinci sınıfı Abaza köyünde okudum.
Chanba Uğur
157 gün önce
Düzcede ki abhazlara ne oldu? Sakaryanın 10 da 1 i bile yazılmamış şakamı bu. Bunu sanki akademik bir çalışma gibi yayınlayıp nufusu az göstererek siyasi olarak etkisiz bir toplum imajı çizilmiş. Bu çalışmayı yapanın iyi niyetinden şüphe etmek lazım. Akmis seyahate yapılan baskılar ve Abhazyanın Türkiye temsilciliği ile ilgili sorunlar yaşadığımız şu günlerde sayıca küçük az görünmemiş başkalarının ekmeğine yağ sürmektir MAKSATLI ART NİYETLİ YERSİZ VE DAYANAKSIZ BİR ÇALIŞMA
Sinop
157 gün önce
Sinop'takip abazalara ne oldu
ERGUN
157 gün önce
SANIRIM BU NUFUSLARA BUYUK ŞEHIRLERDE YAŞIYANLARDA KATILIP SOYLENMIŞ .. KOYDEKILERSE SANIRIM ABARTILI AMA BUYUK ŞEHIRLERIDE KATACAKSAK MESELA PAZARKOY NUFUSU COK DAHA FAZLADIR AMA KOYDE 100 KIŞI BILE YOK . .. SAYGILAR
Birol aksu
158 gün önce
Orhan bey araştırmanızın güvenilirliği ta başından eksik çünkü abhaz toplumunun en yoğun DÜZCE VE KÖYLERİ YOK üstelik Sakarya nın KÖYLERİNİN BİR ÇOĞUNU YAZMAMIŞSINIZ. ŞEHİR MERKEZLERİNİ HİÇ YAZMAMIŞSINIZ. BU VERDİĞİNİZ SAYI ÇOK EKSİK VE DONE OLAMAZ. SAYGILARIMLA...
Caner
158 gün önce
Bunlar sadece köy nüfusları. Şehirlerde yaşayan bunun en az 2 katı Abhaz vardır. Bursa , Bolu , Düzce, İstanbul hiç yazılmamış
Birol Metin
158 gün önce
bu illerin toplamı sadece bir köyde cenazeye gelen kadar hesap şaşmış
Birol Metin
158 gün önce
bu illerin toplamı sadece bir köyde cenazeye gelen kadar hesap şaşmış
Aziz Manay
158 gün önce
İyi günler Orhan abi....
Adana / Tufanbeyli / AKPINAR köyündenim..
bilinçli yada bilinçsiz yanlış bilgilendirme yapılmış..
kaynak aldığınız kişi yada kişileri açıklayabilirmisin....?
Aziz manay
158 gün önce
Orhan abi AKPINAR hakkında bilgi aldığınız kaynak kişiyi açıklarmısın
yanlışlar var.......
saygılar........
İstanbul
158 gün önce
İstanbul da abaza yokmu?
İstanbul
158 gün önce
İstanbul da abaza yokmu ?
ahmet demır
158 gün önce
orhancım konyada benı saymadın ama
Cumali Arıhan
158 gün önce
Orhan Ağbi 1985 yılında Askerliğimi Bilecik ilinde yapmam dolayısıyla Elmabahçe ve Ķünçeyiz
Köylerini görme ve tanıma fırsatım oldu.Bu köyler Apsuva köyü değil miydi?
Selamlar
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=