Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
26°
23 Haziran 2018, 16:56
Taha Napşı
425 gün önce
öncelikle merhabalar sayfanızı beğeniyorum fakat bir kaç eksikten bir tanesinden bahsetmek istiyorum birincisi kayseri pınarbaşında yozgatta ve adana tufanbeylide olan abaza köylerine lokıt demişsiniz buradaki eksiğiniz adana tufanbeyli iğdebel köyü de lokıt olarak geçmektedir hatta köydeki sülaleler akpınar altıkesek ve yozgat sorgun osmaniyede de mevcuttur :) birde sivas şarkışla karacaören, yeniyapan (sidkıt) ve tavladere aşuwa değil aşkharuva köyleridir burada bir bilgi hatası görüyorum :) sitenizi beğeniyorum gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra daha iyi olacağına inanıyorum...
fusun aksahin
482 gün önce
f.aksahin@hotmail.com. Teşekkür ederim.
fusun aksahin
482 gün önce
Merhaba Orhan bey,
Yazilarinizi okudum cok tesekkur ederim değerli bilgi ve katkilarinizdan dolayi.
Sizden bir konuda bilginize ihtiyacim var yardimci olmaniz dileğiyle, aslen sivas yildizeli Çırçır köyü ne bagliyiz ancak ordan ailemiz göç etmiş bundan dolayi hangi sulaleden oldugumuzu tum cabama ragmen bulamadim. Bu konuda bana bir yol gosterebilirmisin?saygilar
iyi çalışmalar.
vedat cetger
653 gün önce
Değerli büyüğümüz KOPSİRGEN ORHAN abimiz öncelikle bütün yazılarını okuyorum çok değerli bilgiler alıyoruz göstermiş olduğun bilgiye,birikime.emeğe saygı ve şükranlarımızı sunuyorum ben KARAÇAYÇERKESK ten göç etmişAŞKARUVA- BAŞILBİY gurubundan sivas şarkışla karacaören (kazancıktan) ayrılma CETGER lerdenim ismim VEDAT bizim köyümüz hakkında yazınızı okudum köyümüzde bulunan sülaleler alfabetik sıraya göre AGEÇA,CETGER,DEGUNA,MID,VUNAÇA,YAĞAN sülaleleri yaşamaktadır.yazınızda bulunan diğer sülaleler bulunmamaktadır. saygılar. vedat CETGER
A.Sinan Yağan
1149 gün önce
Sayın Kopsirgen Orhan Bey,
Bulamur köyü ile ilgili verdiğiniz bilgiler genel manada doğru. Ancak köyde Abazaca bilen kimsenin kalmadığına ilişkin bilgi yanlış aktarılmış size. Köyümüzde yerleşik olan ya da köy dışında ikamet eden büyüklerimizden ortalama 50 yaş üzerinde olanlar Abazacanın Askharuwa diyalektini konuşabilmektedirler. Düzeltme yaparsanız memnun olurum. Saygılar..
Kopsirgen Orhan
1230 gün önce
Değerli Kardeşim Mahmut Bey
Bulunduğunuz il veya ilçe Nüfus Müdürlüğüne müracaat edip kök murisimden itibaren verasete esas olacak aile nüfus kayıtlarının çıkartılıp yedime verilmesi için diye bir dilekçe verin.Size istediğniz kayıtlar çıkartılp verilecektir.Aldığınız kayıtlara göre önce kendiniz bir inceleme yapın
eğer istediğiniz bilgilere ulaşamaz iseneniz kayıtları bana gönderin.Sevgi ve saygılar
Nihat Leyba Emlik
1238 gün önce
Saygıdeğer Orhan Abi,
Detaylı açıklamanız için teşekkürlerimi arz ediyorum.Yorumlarımda kalbinizi kıracak bir algı oluştuysa şimdiden çok çok özür diliyorum.Ben de sülalemle ilgili elimden geldiği kadar araştırma yaptım.Özellikle bir önceki büyükelçi Ayüzba nın çok yardımı oldu.Biz köyde Lidze olarak adlandırılıyoruz.Ayüzba sondaki ze takısının oğulları anlamına geldiğini ve sülalemizin Leyba olduğunu söyledi.Ayrıca Abhazyadaki Leyba aile damgası ile bizimki bire bir örtüşüyor.Bundan dolayı da ben kullanıyorum.Bu konuda sizde daha detaylı bilgi mevcut ise çok memnun olurum.Ayrıca köyümüze göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı da şükranlarımı arz ediyorum.Sizin köyümüze gelişiniz bana aktarıldı.Biraz malum tedirginlik oluşmuş ve kanımca bilgiler yüzeysel aktarılmış size.İnşallah vaktiniz olursa daha detaylı olarak köyümüzde ağırlamak isteriz.Benim elimde çok sayıda Osmanlıca tapu var.Belki onlar da ilginizi çekebilir.Yazınızda sadece Yağanları yazmadığınız için katkıda bulunmak istedim.Kendileri komşumuz olurlar.Diğer tepkiler ise duygusal boyut arzediyor.Belki de duymak istemediğimiz şeyleri içeriyor.Ancak şuanki mevcut durum,gayet iyidir.Ayaktayız şimdilik.Bildiğim kadarıyla Yozgatta ikamet ediyosunuz.Sivasa giderken mutlaka uğramak isterim.Saygılar sunuyorum...
Kopsirgen Orhan
1240 gün önce
Öncelikle Özen Bey’e aktardığı yorumlardan dolayı teşekkür ediyorum. Sırasıyla cevap vermeye çalışacağım.

Sayın Nihat Emlik,
Yukarı Borandere köyünden Yetlukh İsmet Bey’den, Agaçe Muhittin Ünal’dan ve keza Kazancık köyünden İsmeyl Özdemir Özbay’dan dinlediğim kadarıyla 1858 yılında Kafkasya’dan göç eden Abaza-Şkaruwa’lar iki köye yerleştirildiler. Ancak nüfus kalabalık, arazi ise yetersiz olduğundan dolayı bu iki köyden ayrılan insanlar Aşağı Potuklu, Yukarı Potuklu, Demirboğa, Karacaören ve Bulamur köylerini kurarlar.
Bulamur köyüne tarih profesörü Thaytsuk Mikhail ile birlikte gittim. Köyünüzün girişinde sağ tarafta, iki katlı güzel bir evde oturan, Agaçe’lerden biriyle tanıştık. Şu anda adını hatırlayamıyorum, eşi de Agaçe idi. Bu kişiye öncelikle köyün kurucu ailelerini sorduk. Bize söylediği isimleri yazdık. Bize bildirilen aile isimleri: Agaçe, Hopşuk, Lidze ve Yağan. Köy tanıtımında bu dört aile ismi aynen geçmekte. Ancak bir eksiğimiz varsa Leyba sülalesini yazmadık. Zira söyleyen olmadı. Türkiye’de ne kadar Şkaruwa köyü varsa gezdim, keza Karaçay Çerkesk’te de. Ama Leyba sülalesine maalesef rastlayamadım. Abaza-Şkaruwalar arasında Leyba sülalesi bulunmamaktadır. Şkaruwa aile damgalarında da bulunmamaktadır. Ancak Apsuwa aile damgalarında vardır. Sonuç olarak Leyba sülalesi Apsuwa sülalesi olarak geçmekte olup, Abaza-Şkaruwalar’daki karşılığı Liy veya Lidze’dir. Ancak siz Leyba olarak kabul ediyorsanız, buna da diyeceğim bir şey yoktur elbet.
Değerli kardeşim,
Hiçbir zaman yazdıklarımın yüzde yüz doğru olduğu iddiasında olmadım. Yazdıklarımda eksiklikler olabilir. Doğrusunu bildirdiğinizde düzeltmeler yapılır. Maksadımız halkımıza ve gelecek nesillere doğruları anlatmak. Bu bağlamda köyünüz için kendi bakış açınızla yazdığınız iç açıcı bilgilere sevindim. Ben ölmemizi yok olmamızı değil, ilelebet var olmamızı isteyen biriyim. Bu konuda özellikle teşekkür ediyorum.
Son olarak, Apsny’ı ve Karaçay Çerkesk’i, ve burada yaşayan Abazalar’ı gayet iyi bilen biriyim. Sülale ve sülalecilik konusuna son derece karşıyım. Yazılarımda da bunu belirtmekten çekinmemişimdir. Maalesef bizim Kafkasya’dan ayrılmamıza, sürülmemize sebep olan etkenlerin başında sözde beylerimiz gelmektedir. Lokıtlar adlı yazımı okursanız düşüncelerimi daha iyi anlayacağınız kanısındayım. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

Sayın Nevres Sariz’in yorumuna karşılık olarak,
Köyünüzün göç ettiği yer ve köy Gumlokt köyüdür. Kaladaş Gumlokt köyünün bir mevkiisidir Karaçay Çerkesk’de. Şu anda da mevcuttur. Kaledeş olarak geçiyor olabilir fakat ben orijinalinden yola çıkarak bu şekilde yazdım.

Sayın Ömer Keleş, Cetger Arutaa ve Şamil Yağan için,
Abhazya’da yaşayan Apsuwalar tarih boyunca Karaçay Çerkesk’de yaşayan Abazalar için Aşuwa demişlerdir. Aşuwalar diyalekt yönünden ikiye ayrılırlar. Dağlık bölgelerde yaşayanlara Aşkaruwa, ovalık-düzlük bölgede yaşayanlara da Tapanta derler. Tapanta kelimesi Asetince düzlük ovalık anlamındadır. Bu düzlük, ovalık bölgede yaşayan Abazalar’a Karaçaylar Altıkesek (Altıya bölünmüş), Kabardeyler ise Bezhag ( sayıları az ve temiz insanlar) derler. Aşkaruwalar’ı Aşuwa olarak yazmam bundan dolayıdır. Ünlü tarihçi İnal-ipa’da bu şekilde belirtmiş, farklı tarih kitaplarından da faydalanarak bu şekilde yazılmıştır. Lakin yazının başlığından öte tamamı okunursa, buralarda konuşulan diyalektin Şkaruwaca ve ailelerin Şkaruwa ailesi olduğunun belirtildiği görülecektir. Senelerdir köyler üzerine gerek Türkiye’de gerek Karaçay Çerkesk ve Abhazya’da araştırmalar yapan biri olarak bu köylerin Şkaruwa diyalektinin konuşulduğu köyler olduğunu elbette biliyor fakat tarihi bilgilere göre Aşuwa başlığı altında Tapanta ve Şkaruwa olarak inceliyorum.

Tayfun Kardeşim’in yorumuna karşılık olarak,
Mbazlar için araştırmalarım devam ediyor.
Saygı ve sevgiler.

Kopsirgen Orhan
Mahmut Yeğen
1240 gün önce
Merhaba Orhan bey
Sayın Orhan bey Ailemde ,Sülalemde köklerimi öğrenebileceğim hiç kimse yok tek bildiğim Şarkışla kütüğüne kayıtlı olan dedemin Babası (Babamın dedesi) ve Abaza olduğu biliyorum . Ben köklerimi nasıl araştırabilirim nereden nasıl başlamalıyım , soyad değişmiş kök soyadları yeğen bunun yağan olduğu düşüncesindeyim aile isimleri bu mudur onuda bilmiyorum , yardımcı olabilirseniz minnettar olurum lütfen bir yöntem öneriniz, şimdiden teşekkür eder araştırmalarınızda başarılarınızın devamını dilerim saygılarımla .
Mahmut Yeğen ---Facebook ismi Yeğen Yağan
Özen Sanbay
1257 gün önce
Facebook üzerinde yapılan paylaşımlar içerişinizde yazınız ile ilgili bazı eleştirilerden haberdar olmanız lazım geldiğini düşünerek o eleştirileri buraya aktarmayı (Face sayfanız olmadığı için) doğru buldum. Emeğinize sağlık.

Nihat Leyba Emlik : Bizim köyle ilgili yanlış bilgiler var.Ancak yine de güzel çalışma olmuş.. Birkaç hatayı düzeltmek istiyorum.Öncelikle sülaleler eksik yazılmış.İlave olarak Yağanlar var.Köyümüzün arazilerinin büyük çoğunluğu hala Abazaların mülkiyetindedir.Ayrıca köyümüz için ilgilenen,endişe duyan,her şeyinde koşan çok sayıda Abaza vardır.Daha ölmedik..öldüğümüzde de ağlayanımız çok olacaktır.Orhan Abının endişesi olmasın.Ayrıca şuanda köyde 4 mevsim yerleşik 15 hane Abaza vardır.Hepsi de Abazaca konuşur.Yazın bu sayı 35 haneye çıkar.Bir de kuruluş süreci ile ilgili bir hata var;ama sülaleciliğe temelden karşı olan birisi olarak,burada yazmayacağım.Orhan Abiye bir gün özel olarak aktarırım.Sonuç olarak Bulamur,yerleşik Abaza halkı ve de güçlü diasporası ie anlı şanlı bir Abaza köyüdür.Bizler yaşadığımız sürece de öyle kalacaktır.Orhan Abiye saygılarımı sunuyorum..

Nevres Sariz: Orhan abım bide Sivas Çırçır köyünün yerel adı KALEDES dir.1 harf hatası var KALADAS olmuş

Ömer Keleş : Orhan bey köyleri tanıtırken Abaza(aşuva) diyor daha sonra aşkaruwa şivesi konuşmaktadırlar diyor. Aşkaruwa aşuwa degildir. Orhan bey bahsettiği köylerin aşuwa mı aşkaruwa mı olduğunu bilir de neden öyle yazmış anlayamadım
Şamil Yağan Araştırma için tekrar teşekkürler.. Ama bu köylerin hepsi Aşkaruwa.. Hepsine Aşuwa yazılmış.

Cetger Arutaa : Karacaören'de Li, Liş, Şarmat Aileleri yok. Sülaleler Agaçe, Degune(argun) Cetger (arutaa) Mıd Yağan ve Wanaca...
Tayfun Vorginoko
1258 gün önce
Hayırlı Aksamlar Orhan Abi yazilarinizi okudum. Cok begendim Allah razi olsun. Boyle degerli calismalar yapiyonuz ve bizleri bilgilendiriyosunuz.Ben kendim tokat kabardeylerinden olup vorginoko sulalesindenim Babannem sivas çirçir köyünden Mbazlardan kabardeye gelince karacay cerkeskede gelmistim ama ben bulamadim abhazcam olmadigi icin kabardeyce pek anlasamadim oradaki abhazinlerle Mbaz sulalesi ile ilgili birseyler biliyorsaniz paylasirsaniz sevinirim.Saygilarimla.tayfun.vorginoko@yandex.com
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=