Lütfen bekleyin..
DOLAR
3,7667 % -0,02
istanbul
24 Ocak 2018, 14:31
ashuwa
1001 gün önce
Orhan Bey'in yazilarini takip etmekteyim, gunumuzde kulturu ve tarihi uzerine arastirma yapan ve bunu da insanlariyla paylasan nadir kisilerden oldugunu gormekteyim. Buna ragmen yapilan elestirilerin seviyesi kesinlikle tartisilir. Hatta bazi elestirilerin yazinin sadece basligina bakılarak yapildigini gormekteyim. Evet, halk olarak uretmektense uretenleri hirpalarcasina elestirmeyi cok seviyoruz. Ama elestiri yaparken bile hem yazilani iyi algilamanin sart oldugunu hem de tanidigimiz veya tanimadigimiz bu yazarin bilgi ve arastirma seviyesini hice saymadan ezip gecmeden elestiri yapilmasi gerektigi kanisindayim. Dogrusuyla yanlisiyla, asil benim bildigim saygi bunu gerektirir. Emeklerinize saglik Orhan Bey.
Mıdyıpa Hakan Öçal
1036 gün önce
1.yazdığı 4 köyde aşuva köyü değil aşkaruva köyleridir. 2. büyük potuklu köyüne göçmen yerleştirilmemiş.köyden ayrı bir bölgeye yerleştirilmişlerdir. 3. bu köydeki kurucu aile diye yazdığı 7 aileden 5 i bu köyde hiç olmamıştır.4. büyük ve küçük potuklu için abazaca konuşanlar ile ilgili bilgide eksiktir.tamamı anlar ancak yeni yetme gençler konuşmazlar. 5. küçük potuklu için yazdığı kurucu ailelerinde(7) sadece bir tane aile vardır o da köye en son gelen ailedir.en az 25 sene sonra gelmiştir.kuran ailelerin isimleri (4)hiç yazılmamış.6.y.borandereyle ilgilide benzer eksikler yanlışlar mevcut. Kısaca ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Ancak bu 4 köylede ilgili daha kapsamlı sağlıklı bilgi sizde takdir edersinizki böyle alalade yazılamaz.orhan beye selamlar.
kadriye çiftçi,başı
1065 gün önce
koyduğunuz resmin rahmetli rıdvan albayımla uzaktan yakındanilgisi yok lütfen biraz araşıtırın saygı bunu gerektirir
metin CETGER
1071 gün önce
BENCE HERKES BİLDİĞİ ŞEYLERİ YAZSIN KÖYLERİN AŞUWA MI AŞKARO MU OLDUKLARINI VE SÜLALERİ BİLMEDEN KENDİNİ TARİHCİ GEZGİN GİBİ ADLANDIRARAK SADECE BİRKERE YÖREDEN GECEREK TARİH YAZMASIN, EĞER AŞKARO KÖYLERİ YAZILACAKSA KENDİLERİNDE YAZACAKLAR VARDIR.
Kopsirgen Orhan Baran
1115 gün önce
Değerli Kardeşim;
Mıdipa Hakan Öcal.


1) Öncelikle sizden şunu öğrenmek istiyorum Mıdipa: Bu kelime Türkçe Mıd’ın oğlu anlamına gelir. Gerçekten sizin babanızın adı Mıd mı ? Yoksa Mıdıpia yazmakla Kendinizin Mıd sülalesine mensup olduğunuzu mu belirtmek istediniz. Bu konuda beni aydınlatırsanız memnun olurum .
2) Kayseri-Pınarbaşı ilçesine bağlı Kazancık köyü Büyükpotuklu ve Küçükpotuklu Yukarı Borandere Köylerini anlatırken her dört köy halkının Aşkarawa olduklarını Aşkarawa diyalekti ile konuştuklarını belirttim. Bu dört köyünde Aşkarawa olduklarını en az senin kadar bende biliyorum.
3) Değerli Kardeşim Mıdipa
Kazancık köyünü anlatırken bu köyden olan saygı değer ve bilği dolu olan iki kişinin de biyografisini aktardım. Agaçe Muhittin-İsmel Özdemir Dört Sakarawa köyünü yazarken ezbere yazmadık Bu kişilerin bilgilerindenYukarı Borendere köyü halkından YETLUX İSMET beyin anlatımlarından yararlandık
4) Yukarıda belirttiğim dört Abaza köyünü en az kendi köyüm kadar bilirim. Her dört köyden arkadaşlarım dostlarım olmuştur. Ayrıca, şunu da belirtmek isterim. Sizin köyünüzü sadece ben değil Kafkasya-Karaçay Ozerk Cumhuriyetinden gelen Prof Thaytsuy Mikail’de araştırmıştır. Dört Skarawa köyü ile ilgili bilgileri aktarır iken bu profesörün bilgilerinden de yararlandık. Ayrıca Agaçe Zeki’nin Dayım Uzun Yaylalı Belgeselinde de yararlandık
5) Abhaz ya da yaşayan Abazalar: Apsuwalar Karaçay Çerkesk Özerk Cumhuriyetinde yaşayan Abazalara Aşuwa derler Aşuwalar iki kabileye ayrılır. Dağlık bölgede yaşayanlara Askarwa ovalık bölge de yaşayanlara ise Tapanta derler.Askarawalar 6 bölüme ayrılır. Yani Askarawaların 6 beyi vardır. Bu altı kabilenin isimleri sırayla şöyledir. BAG-BARAKAY-CEGREY ( Şahgeey) –Kızılbek-Msılbey Bşalbey) Tam Aşuwaların ikinci kolu olanlar ise Tapantalar’dır Kelime anlamı düzlük ovalık. Bu Tabir Asetirce’dir Kabardeyler Tapantalar için BEZHAG ( Saygılar az onurlu insanlar) Karaçaylar ise ALTIKESEK (Altıya bölünmüş halk) Derler Bu tapantaların beyleri de sırayla BİBERD-CANTEMİR-DARUKA-KILIÇ-KOÇE-LOW
Kayseri Pınarbaşı ilçesine bağlı Abaza köylerini anlatırken ALTIKESEK-KILIÇ MEHMET ve KARABOĞAZ köylerini Tapantalar bölümünde yazdım
6) Değerli Kardeşim Mıdipa;
Benim Yazdıklarımın yüzde yüz doğru olduğu iddiasında değilim. Tüm araştırmalarıma rağmen eksikliklerimin olduğu ve olabileceği kanısındayım.
7) Değerli Mıdipa Kardeşim;
Sizden istirhamım yazılarımdaki eksiklikler konusunda beni aydınlatmanız. Vereceğiniz bilgiler doğrultusunda yanlışlıklar aynen düzeltilir. Yeter ki bilgi verin Diğer bir husus Mıdipa… Bu konuda mutlaka bilgilerinizi ve cevaplarınızı bekliyorum. Şahsi haklarınıza dokunmuş olmayım. Sülaleniz hakkında açıklayıcı bilgi verirmisiniz. Bir soru daha Abazaca biliyor musunuz, Konuşabiliyor musunuz .? Kısaca kendinizi anlatırmısınız ?
Saygıdeğer Mıdipa
Abhaz haberde de misafir diye bir öykü var. Lütfen okuyun. Çgu Hasan’ın hoşgörü ve sevgisiyle Yeni yılınızı kutluyorum. Esenlikler diliyorum 30.12.2014

Kopsirgen Orhan
Mıdyıpa Hakan Öçal
1120 gün önce
Orhan beyin yazdığı kayseri pınarbaşı abaza köyleriyle ilgili yazıyı okudum.çok üzüldüm. Kardeşim köylerle ilgili yazdığı bilgilerin en az yarısı yanlış.bu bilgileri nerden edinmiş kimden almış bilmiyorum.tarihe yanlış geçmesin diye uyarmak istedim.

Abhaz Haber:

Yazarımız Kopsirgen Orhan Neyin yanlış olduğu belirtirseniz size yanıt verecektir. Bizde doğrusunu öğrenmiş olacağız. Lütfen yanlış olanları belirtiniz. Teşekkürler.

Mıdyıpa Hakan Öçal

1.yazdığı 4 köyde aşuva köyü değil aşkaruva köyleridir.2.büyük potuklu köyüne göçmen yerleştirilmemiş.köyden ayrı bir bölgeye yerleştirilmişlerdir.3.bu köydeki kurucu aile diye yazdığı 7 aileden 5i bu köyde hiç olmamıştır.4.büyük ve küçük potuklu için abazaca konuşanlar ile ilgili bilgide eksiktir.tamamı anlar ancak yeni yetme gençler konuşmazlar.5.küçük potuklu için yazdığı kurucu ailelerinde(7) sadece bir tane aile vardır o da köye en son gelen ailedir.en az 25 sene sonra gelmiştir.kuran ailelerin isimleri (4)hiç yazılmamış.6.y.borandereyle ilgilide benzer eksikler yanlışlar mevcut. Kısaca ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Ancak bu 4 köylede ilgili daha kapsamlı sağlıklı bilgi sizde takdir edersinizki böyle alalade yazılamaz.orhan beye selamlar.
Kopsirgen Orhan
1127 gün önce
Değerli Kardeşim Sadi Bey,
Son yazımda yazdığım köylerir için ŞKARAWA olduklarını ve ŞKARAWACA konuştuklarını
belirittim.Sülale adınızı bana açıkça yazabalirmisiniz? Yazdığım köylerde Tcihic diye bir sülaleye rastlımaydım.Ben bu köyleri tek tek gezdim,köy halkıyla konuştum. Cevaplarınızı bekliyorum. .
Kopsirgen Orhan
1127 gün önce
Saygıdeğer Büyüğüm Saim Ağabey,
Yazadığım köylerin hepisi Şkarava.Her köy için Şkarava olduklarını belirttim.Thamadelik konusunda görüşlerinize katılıyorm.Size saygı duyuyurum.Ama sizin köyünüzü daha önce
yazmıştım.Hemde çok kısa.Üç yazı sonrası tekrar yazacağım.Altıkesek köyünü bir daha
anlatacağım.Eleştiriniz için size teşekkür ediyorum.Sevgi ve saygılar sunuyorM.
aNÇA BZİRA PŞDZAĞARA ĞAVİTRAĞAT.
Saim Tuc Bic-ra
1133 gün önce
Sayın Kopsırgen dün bu sayfaya tepki almamanız niyetiyle yanılgılarınızı işaret etmiştim fakat kaydedilmemiş. Tekrar ediyorum... Bahsettiğiniz Sülale adları, Köylerin tamamı ve tanıtımını yaptığınız kişilerin "Abaza" üst kimliği açılımı içinde tamamı "AŞKA-RIVA"dır. Ğathamade veya Thamade konusuna da açıklı getirilmesi gerekir? Her yaşlı Ğayhabımı'mıdır? Selamlar.
Sadi Sonmez (Tchichba)
1133 gün önce
Orhan Bey, Kazancik ile lgili bilgiler icin tesekkurler, ama Kazancik(Ismel-KIT) bir Askhorawa(Abazin) koyu olmasi lazim.
Saim Tuc Bi-ra
1134 gün önce
Sayı Kopsırgen, tanıtmak istediğiniz Köyler, Sülale adları ve Şahısların hepsp "ABAZA" kimlik bütünlüğü içinde ele alınması doğrudur fakat bunların tamamının "AŞKA-RIVA" olduğu bilinmelidir. Selamlar.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=