Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
23°
19 Haziran 2018, 11:22
Kopsirgen Orhan
1310 gün önce
Değerli kardeşim Yaşba
Sultan köyü 1858-59 yıllarında Kafkasya dan göç etti.Sultan köyü halkı köye geldiği zaman
köyde Türk kardeşlerimiz vardı.Halen daha şimdiye kadar birlik ve beraberlik içinde yaşamlarını sürdürüyorlar.Aleviler ile ilgili bilgi yanlıştır.Aslında sizin köy halkı da Orta Anadolu'da bir yere
yerleştirilecekti.Yanlışlıkla Muğla'ya gönderildiniz.Sizin köy halkını getiren gemi kaptanın hatası...
Çalışmalarına devam et. Edindiğin bilgileri siteye yaz. Beni de haberdar et.Sağ ol...Var ol...
Esenlikler dileğiyle.
Kopsirgen Orhan
1310 gün önce
Değerli kardeşim,
Özen Sanba,
Taha Akyol"u lise öğrenciliğimden beri tanırım.Ben Yozgat lisesi (Orta ve lise bir aradaydı)Orta okul üçüncü sınıfta iken Taha Bey lise son sınıfta idi.
Taha Bey,Lise öğrenciliği yıllarında muhafazakar düşüncelere sahip ateşli bir öğrenci idi.Yozgat da zaman zaman konferanslar düzenlerdi.Bende o yıllarda ona yardımcılık yapardım.Taha bey Çerkez kökenli bende Çerkez kökenli bir kişiydim.O zamanlar sadece Çerkezlik olduğu için kökenlerimizi tam olarak bilmiyorduk.Taha bey liseyi bitirdi İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesine girdi.Ardından 1966 lise ders yılı sonunda bende Hukuk Fakültesine girdim.Ben Hukuk 1.sınıfta iken Taha Bey 3.sınıfta idi.Ben hem çalışıp hem okuyan bir öğrenci olduğum için,Taha beyle pek görüşmemiz olmamıştır.İşte bu dönemde görüş farklılığımız doğmuş ondan sonra da görüşme olanağı doğmamıştır.
Kafdav Başkanı Muhittin Ünal yaptığı araştırmalar için Taha Akyol konusunda bana sormuştu.Ben de Muhittin Ağabeye" Taha Bey"in kökeni Çorum-Alaca ilçesi Sultan Köyün-dendir,Sultan Köyü Abaza bir köydür.Herhalde Taha Bey de bu köyden olduğuna göre Abaza asıllı olması gerekir dedim.Muhittin Ağabey:Taha Bey le irtibat sağlamış,sormuş ve yanıt olarak" Tamam ben Kafkas asıllıyım.Ama göçten geçen süreç içersinde biz Türkleştik diye cevap vermiş.
Büyük gazeteci Aziz Kardeşimiz Taha Akyol"un kökeni Çorum-Alaca ilçesi Sultan köyüdür.Sultan Köyü Abaza (Aşuwa köyü ) olup bu köyde Kabardey ailesi yoktur.Bu nedenle Taha Bey"in Kabardey olma imkanı da yoktur.Taha Bey"in akrabası emekli öğretmen Memduh Yaprak beyi 30 yıldır tanırım.Taha bey"in dedesi ile Memduh hocanın dedesi amca çocuklarıdır.Geçmiş yıllarda Taha Bey"in aile büyüklerinin Sultan Köye gelip akrabalarını ziyaret ettiklerini ben Menduh hocadan duydum.
Özen Bey Kardeşim,
Bu kadar anlatımdan sonra sayın Taha Akyol kardeşimiz Kabartay mı dır Abaza mıdır kendisi belirtsin.Daha fazlası var anlatmaya gerek yok.Büyüklerimden duyduğum kadarıyla aslını inkar eden haramzadedir.Taha Akyol gibi büyük bir yazar ve araştırmacı kişinin ne zaman asılını tam olarak arayacağını merak ediyorum.Değerli Kardeşim Özen; hem size ve hemde değerli büyük Kardeşimiz Taha Akyol"a esenlikler diliyorum.ANÇA BZİRA BŞDZRA HAHAYITRAĞAT.10.11.2014

Kopsirgen Orhan
Amgal
1325 gün önce
Köyle ilgili facebookta köyler gurubunda envanter çalışması sırasında verilen bilgi notu aynen 2. Bilgi, Köyün yarısı türk yarısı abaza idi. Abazaların türkleri aleviler den koruması için getirildiği söyleniyor. Samsun havza dan Apsuva lehçesine benziyordu konuşmaları. Tşuu, Naxrey, Temez diğerleri sülalelerini bilmiyor, bir kısmı da net bilmiyor, söyleyemiyorlar. Köyde bir iki adige aile de var?
Özen Sanbay
1326 gün önce
Sayın Taha Akyol ile Atatürk Hava Alanında karşılaştım. Tesadüf eseri yan yana oturuyorduk. Yanında ailesi olduğunu zannettiğim kimseler vardı. Benim de yanımda İstanbul Abhaz Kültür Derneği Başkanı Sayın Hakan Ander Beyguaa vardı. Kendisine sordum "Sizin Abaza olduğunuz söyleniyor. Doğru mu?" Aldığım cevap "Hayır ben Abaza değil Kaberdeyim " oldu.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=