Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
19°
16 Ekim 2018, 18:14
(mukba)fehmi bilgen
268 gün önce
rahmetli amcam bir sobet esnasında kabilemizin bir kısmının yozgatta olduğunu ve nersinde kaldıklarını bilmediğini, yıl tahminen 1977idi acaba burunören köyününde abaza olduğunu bu sayfadan öğrenmiş oldum bizim köyümüzde abaza olduğu için aynı kabilenin devamıyız bu köyden mukba biriyle tanışmak ve görüşmek istiyorum mümkünse saygılarimla.
Taha Napşı
540 gün önce
Lokıt yani Lo ların köyü anlamına geliyor araştırmalarım da bunu doğruluyor..
ama bazı aşuwalar louwkıt yani masal köy diyor.
lo kıt köyleri lo ların kurduğu ve daha sonra farklı bölgelere yayılan köylerin isimleridir.
hatta lo jonhatın anıt mezarı iğdebel köyündedir.
ALİ
1188 gün önce
Ben yozgat kesikköprü köyündenim yuan sülalesindenim ben öyle biliyorum bizden birisi karaçayda köyümüzü bulup ziyarette bulunmuştu. kendisi rahmetli olduğu için ordaki köyün ismini öğrenemedim ordada tambikoye olarak geçtiğini duymuştum bilginiz varsa paylaşırsanız memnun olurum.karaçayda öyle bir köy varmıdır.
amgal
1418 gün önce
sülale bilgisi olarak şunlar verilmişti facebookta gurupta ? Çırdak (Dırmıçkıt): Agacha, Agır, Blat, Dıbap, Dokna, Hanfen, Hıs, Jage, Lağha, Temircgan !
amgal
1418 gün önce
karameşe ile ilgili olarak facebokta sülale bilgisi olarak sadece liyaa bilgisi verilmişti diğer sayılan sülaler şuan köyde yaşamakta olanlarmı orhan abi liyaa varmı ayrıca ?
Admin
1451 gün önce
Tokat-Yeşilyurt-Çırdak=DARMIC KIT KÖYÜ başlığı altında Laga (Лага) diye ifade edilen Sayın M.Ali Gül kardeşimizin dikkati neticesinde kendisinin ve yazarın teklifi ile Laga (Doxmaa)olarak değiştirilmiştir. Laga Sülale adı değil Lakap (Abipara) dır.
Dibabraa
1452 gün önce
Bir de şunu ekleyeyim Çırdak'ta bir dönem Thaytsuk sülalesi de yaşamış sonrasında nesilleri tükenerek yok olmuşlardır.
Dibabraa
1452 gün önce
Merhabalar, öncelikle kaynakla alakalı sorularım size hakaret amaçlı olmayıp tamamen merakla ilgiliydi. Gerçekten böyle bir çalışma varsa bilmek istediğimden sordum. Siz de bilirsiniz ki özellikle Tokat'taki Abaza köyleri ciddi bir asimilasyon yaşamışlardır. Dolayısıyla bu köyler hakkında Türkçe yazı bulunamadığı gibi, Rusça'da da dil farklılığı yüzünden ciddi bir araştırma yapmak zordur. Thaytsuh Mişe ile bizim köye geldiğinizi bilmiyordum doğrusu. Eğer o çalışmanın bir künyesi yahut internet ortamına aktarılmış bir kopyası var ise edinmeyi isterim. Artova-Sulusaray bölgesi Abaza köylerinde ciddi bir demografi sıkıntısı yaşanmıştır. Özellikle 50'li yıllarla birlikte bu köylere(Alpudere, Çırdak, Bulamur vd) ciddi bir dış göç yaşanmıştır. Lazlar, Kürtler, Türkler gibi farklı etnik kökenlerden insanlar bu köylere yerleşmişlerdir. Haliyle de Abazaca sokakta konuşulan dil olma vasfını bu köylerde yitirmiştir. Keza bölgede Çerkes dahi olsa(ki Çerkes köyleri sayısı da bir hayli az ve dağınıktır) Abazaca konuşan köy sayısı da 3-4'tür ve bu köyler arasında komşuluk yahut sınır ilişkileri bulunmamaktadır. Bütün bunların sonucunda da köylerde dil konuşan kalmadığı gibi 50 sonrası doğumlu insanlarda bile Abazaca bilme oranı hayli düşüktür. Bunda dediğim gibi köylerin etnik yapısının değişmesi ile birlikte evliliklerin Abazalardan ziyade diğer Çerkes gruplarıyla yapılması da etkili olmuştur. Keza bizim bölgemize Yıldızeli'yi de katarsak Çerkes-Kafkasyalı grupları hayli değişik köklerdendir. Kumuk, Karaçay, Abaza, Abzeh, Kabardey, Dargin, Oset vb gibi. Bu da dil hususunda bir sıkıntı yaratmıştır. Tüm bunlarla birlikte 90lı yılların başına başlayan şehre göçün hızlanması sonucunda bahsettiğimiz köylerde Çerkes-Abaza hane sayısı bir elin parmaklarını bile geçmeyecek seviyeye inmiştir. Hülasa bu köylerle alakalı hikaye biraz da böyledir, dolayısıyla köyde Abazaca bilen insan bulamayışınız da normaldir, ölülerin dilinden anlıyorsanız mezarlıkta belki duyabilirsiniz Abazacayı yoksa zordur o köylerde Abazaca sesi duyabilmek. :) Köyün kuruluş tarihiyle alakalı ısrarım ise devam etmekte. Bu konuda Osmanlı nüfus kayıtları da temel dayanağım olmaktadır. Direk şu tarihtir demiyorum ki köy kurulduğu haliyle kalmayıp sonrasındaki süreçlerde de yeni sülalerin sülale bazında göçlerine sahne olmuştur. Hakeza iki yakın Abaza köyü Alpudere ve Bulamur'un Uzunyayla civarına yerleştikten bir müddet sonra bu bölgeye göç ettiklerini biliyoruz. Sizin de dediğiniz gibi daha iyi anlamak için bu sorular ve açıklamalar.
abziyarazı haybabat
Saygılarla
Kopsirgen Orhan
1453 gün önce
Değerli Kardeşim Dibab,,
Köyünüze Tarih Profesörü Thaytsüh Mişe ile birlikte geldik. Köyün yaşlıları toplandı.Tarihten,sülale adlarından bilgi alınmak için sorular soruldu. Aktarılanlar yazıldı
kayıt edildi. Yaşlıların verdiği bilgiler ve Prof T.M.nin verdiği bilgiler doğrultusunda köyünüz
hakkında yazı yazıldı. Yazılan yazı illaki doğrudur diye bir iddiada değilim.Ama şu gerçeği bilelim
Kafkasya dan göçler 1835-40 yıllarından itibaren başlamıştır. Adapazarı Loh Köyleri
1842 yılında göç etmiştir. Göçler 1917 yılına kadar devam etmiştir. Köyünüzün 1889 yada
1859 yılında göç etmiş olmasının bir önemi var mı? Mühim olan halkımız köklerini korudu mu
Yoksa asimile oldu mu ?Sizin köyde dil bilen adam buluncaya kadar akla karayı seçtik. Sizin
dil bilip bilmediğinizi bilmiyorum. Bilseniz de bilmeseniz de .saygım sonsuz. Madem ki tarih
ve araştırmayı seviyorsunuz buyurun bilgilerinizi aktarın.Sizden bilgi bekliyorum.Köklerimizi
daha iyi anlamak ve anlatmak için, Sevgi ve saygılar
Değerli Kardeşim,Oğuz Keleş
1453 gün önce
Değerli Kardeşim, Oğuz Keleş,
Ben,Kafaksaya dan gelen Prof.Thaytsuh ile birlikte köyünüze geldim.Köyün yaşlılarını bir
araya getirip köy halkından bilgi istedik. Köy yaşlılarının anlattıklarını yazımıza aktardık.
Sizin belirttiğiniz TISRA diye bir sülale adını tüm araştırmalarıma rağmen bulamadım.Ama
umudumu da kesmiş değilim. Araştırmalarım devam ediyor .Kafkasya da olduğum için bu güne
dek size cevap yazamadım. Sizin sülale adına yakın Bilecik ilçesi Elmabahçe köyün de yaşıyan
bir sülale var.Adı PISA.Bu sülale ile sizin sülale arasında ilişki olabilir..Ama ,onlarında aile damgala-
rını bulamadım. Araştırma ve incelemelerim devam ediyor. Mutlaka gerçeği bulacağız. Sevgi ve saygılar
saygılarımla
Kopsirgen Orhan
1453 gün önce
Değerli Maşez kardeşim,
Övgülerin için teşekkürler. Artık Alfabe elinde en kısa zaman okuyup yazamayı
Kabardeyce hikaye ve şiirlerini bu site de görmeyi bekleriz.Sene ye Adıyuh da 10 gün
tatil ve Karaçay-Çerkeskk Özerk Cumhfriyetindeki tüm Abaza ve Kaberdey köylerini
gezmek için şimdiden hazırlan.Esen kal...
Kopsirgen Orhan
1455 gün önce
Sayın
Bıc Önder Yener
Nogay sülalesi hem Abazalar içinde hem Kabartaylar içinde ve hemde Adıgey Özerk Cumhuriyetindeki Adığeler arasında vardır.Başka bir ifade ile Kafkasya da yaşıyan tüm kabileler arasında Nogay sülalesi vardır.Karaçay-Çerkesk Özer Cumhuriyetindeki Abazalar arasında üç köyde Nogay sülalesinin bulunduğunu biliyorum.Örneğin Psıj köyündaki Nogay la hemen görüştürebilirim Kabartay arkadaşım vardır.Turhan Nogay...Kafkasyada olduğum için cevap yazmakta geciktim,bağışlayın.Esen kalın.
.
Ragıp berber
1466 gün önce
Kendisini Nart Tur'un düzenlediği K. Kafkasya gezisinde tanıma şansına sahip olduğum Kopsirgen Orhan Beyin, Adigelerle ilgili derin bilgi ve birikimine hayran kaldım. Araştırma ve incelemeleri esnasında yeni bilgilere ulaşmasındaki heyecanına tanık oldum. Dostlarıyla güçlü bağlarını, insanlarla samimi ve güven veren iletişimini, babacan tavrını hayranlıkla izledim. Adanmışlık duygusu içinde köklerine bağlı, güzel bir insan.
Allah sağlık ve esenlikler versin. Iyi ki varsınız.
bıc önder yener
1506 gün önce
orhan cım araştırmalarından dolayı tebriklerimi bildiriyorum benim baba annem noğay idi sivas yıldızeli çırçır köyündeki Nogaylar abaza olduğunu yazmışssın bunuda öğrendim çok sevindim fakat adiğelerin arasındada noğaylar var ona nedeyelim
Doxmaa Mehmet Ali GUL
1573 gün önce
Tokat Cırdak koyundeki laga olarak belirttiginiz sulale biziz fakat laga bize verilen lakaptır sulale adı doxmaa dır . düzeltirseniz memnun olurum zaten laga adı ile bir sulale yok

Saygılarımla,
Oğuz KELEŞ
1573 gün önce
merhaba Orhan Bey
Ben Samsun-Havza-Karameşe-Blatkıt koyundenim..uzun zamandır internet ortamında köyümüzle ve sülalemle ilgili araştırma yapıyorum fakat böylesine net bilgilere ulasamamıstım..benim sülale ismim tısra fakat yukarıdaki bilgide bu sülale ismine yakın bir isim göremedim..belki de benim söyleniş veya yazılış olarak yanlış bilgi sahibi oldugumdan diye düşünüyorum..eger bana bu konu ve köyle ilgile bir bilgi veya materyal gönderebilirseniz ya da buradan bilgilendirirseniz çok müteşekkir olurum..mail adresiniz üzerinden de sizinle irtibata geçip bilgilerinizden faydalanmak isterim..
adresim: oguz550689@hotmail.com
şimdiden teşekkürler..
Dibabraa
1574 gün önce
Merhabalar. Bu yazı için teşekkürler öncelikle çünkü özellikle Aşuwa-Aşkaruwalar hakkında sürgüne dair makale bulmak bile güç Türkçe olarak. Ancak bir noktada itirazım ve sorum olacak, 1889 tarihlemesi nasıl yapıldı? Ben Çırdaklı bir Aşkaruwa'yım ve Dibab sülalesindenim. Aile nüfus kayıtlarını geriye doğru incelediğimde 1880 li yıllarda doğanların doğum yeri Kafkasya görünmüyor. Hatta yine aynı köyden Kafkasya'dan ilk gelen Kadıj olan Hamitbey'in ise doğum tarihi 1859 Türkiye şeklinde kayıt edilmiş. Ayrıca burada atlanan bir köy var Çorum Alaca Bzagokıt(Gökören). Bu köyde de 1874 tarihli TC doğumlu insanlar var. Niyetim tenkid değil, bunların dışında bir belge varsa köylerin kuruluş tarihinin 1899 olduğuna dair merak etmekteyim. Amatör olarak Aşkaruwa köylerinin tarihi ile ilgilenen birisi olarak yazarın kaynağını da merak etmekteyim. bziala haybabayt
Doxmaa Mehmet Ali GUL
1574 gün önce
Orhan Abi Tokat Cırdak koyundeki laga diye belirttiginiz sulale benim sulalemdir.Ama Doxmaa dır
Laga diye bir sulale zaten yoktur o bize sonradan takılan bir lakaptır.düzeletmeniz umudu ile basarılar dilerim.
Saygılarımla,
Cumhur Bal
1587 gün önce
Yazılar redakte edildikten sonra kullanılmalı.
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=