Lütfen bekleyin..
DOLAR
istanbul
11 Aralık 2018, 03:26
Mustafa
449 gün önce
Orhan Bey Merhaba
Tokat Zile ilçesine bağlı şu anda ığdır köyünün mezrası durumunda olan eskiden köy olan Sorguncuk köyünde bir zamaar abaza ve kabardeyler beraber yaşıyordu. Bu köyde yaşayan Abazalar kendilerine aatgohaa gibi bir sülale diyorlardi. Cayiroz kökenli olduklarını söylüyorlar idi. Bu köyde su anda yaşayan kalmadı. Bu insanlar hakkında bir arastirmaniz var mı. Böyle bir abaza sülalesi bulunuyor mu?
oğuz KILIÇ
1177 gün önce
ORHAN abi verdigin bilgiler icin cok teşekkur ederim.KILIÇ'ların torunları olarak hayatimizi devam ettiryoz kardeşim fatih KILIÇ istanbu'lda ben ise ankarada'yim. köyün kurucularından HAMZA BEY okadar asil bi insanmişki babama ismini vermişler.babam HAMZA KILIÇ ALLAH'IN rahmetine kavuştu. HAMZA BEYİN oglu TAHSİLDAR FEVZİ BEY benim babamin babası KAZIM KILIÇ'ın babası. babam HAMZA KILIÇ babası KAZIM KILIÇ'tan ilk hanimindan dunyaya tek gelmiş dedem sonra ikinci kez evlendi bizi tokat ili zile ilçesi kazıklı köyünde o büyütmüş fevzi dedemin ve kazim dedemin bizde emegi cok DEDEM KAZIM KILIÇ kendide ikinci hanimida öldü.ondan olma gardiyan NAZMI KILIÇ amcam ve güler halam var.hayat şartladindan köyde yasayan kimse kalmadi en yakin gardiyan amcam NAZMİ KILIÇ zile ceza evinde emeginize saglik fevzi kılıç ve oglu kazım kılıç'ın resimleri var ama KURUCU HAMZA BEYİ resmine ulasamadik
(KHAMARDI) Mitat KESKİN
1256 gün önce
merhaba orhan bey yazınız ilgimi çekti bahsettiğiniz kazıklı (KILIÇ KIT KÖYÜ ) kurucusu olan KILIÇ KASPOLET babaannemin dedesi ve köyün kurucusudur baba annnem zahledin köyüne gelin gitmiş ve Hamit beyin üç çocuğundan HAŞİM BEYLE evlenmiş. KILIÇ KASPLOLET in Oğlu Hamza bey babaannemin babasıdır ......ama sizinde belirttiğiniz gibi köyde şu anda bu alilerden kimse kalmamıştır Ayrıca Kopsirgenlerdende çokl bahsederdi babaannem sizden ricam eğer KHAMARDILAR hakkındada araştırmalarınız varsa bilgilendirirseniz sevinirim saygılarımla .....
Şükrü
1311 gün önce
Orhan bey Ankarada yaşamaktayım.Hayatta iken hiç görmediğim annemin babası rahmetli mehmet dedemin köyü Tokat Zile uğurluören köyü ve çerkez olduğu söyleniyordu hiç gitmedim 10-15 yıl önce ögrendim rastlantı üzerine ( rahmetli harmonika çalar söylermiş nerden gelmiş bu merak diye sorduğumda neneme, epey şeyler anlatmıştı ) . büyük şehirde yaşayan kafkas kökenliler coğu zaman etnik kökenini gizler yada söylemez ne acıdır .Şimdi Abhaz olduğumuzu öğrendim gün olmadan neler doğar Allah bilir .
mustafa karakose
1580 gün önce
merhaba size sorum kayseri pınarbaşı kılıçmehmet köyünde 1930 lu yıllarda yaşayan ünlü ailesinin ölümle sonuçlanan trajik hayatlarında 7 yaşında öksüz kalan kızları leyla ünlü geçmişine ışık tutacak bir bilgi varmı elinizde kedisi benim anneannem olur geçmişi hakkında hiç birimixin bilgisi yoktur.eğer elinizde bir bilgi varsa yardım edebilirseniz çok sevinirim teşekkür ederim 0536 7066768
Kaan
1626 gün önce
Boranuka erhan ben borey sülalesindenim boren değil borey yanlış yazılmış oraya
Boranuko Erhan
1672 gün önce
Merhabalar. Yazınızı dikkatle okudum. Öncelikle emeğinize sağlık, teşekkürler. Lakin, ikinci paragrafta, Kazıklı köyü kurucu aileler arasında yazmış olduğunuz Bore-Boren sülaleleri, hangisidir? Bore mi, yoksa Boren mi? Aydınlatırsanız mutlu oluruz. Zira bende Boran(Boren) sülalesi mensubuyum. Ve Çorumluyum. (Boren Kabardey sülalesidir ve ikinci kez Abazalarla bir köy kurmuş oluyorlar demektir. Diğer köy Yozgat Aydıncık ÇerkesBakır köyü). Saygılarımla
Kopsirgen Orhan
1743 gün önce
Değerli Kardeşim Yaşba (Amgal Acıka)
Kılıç köyünü gayet iyi bilirim.Gözel Hala dile bahsettiğim kadın annemin amcasının kızı..
Kılıç kıt ta tek Abazaca bilen kadın.Sülale adı Saban (Latçış).Bahsettiğin tüm sülaleri
yazdım.Kabard kıt (Zahledin) köyünü biliyorum.Köy tanıtımı ve sülale isimlerini
yakında yazacağım.Ben yazdığım köyleri tek tek gezdim,gördüm,konuştum ve ona
göre de kaleme aldım.Çok yakında Zahledin köyünü tanıtacağım.Sizin köy bir
Aşuva köyüdür sırası gelince yazacağım.Köyünüzün eskiden kalma bir köy defteri var o defteri
sen kendi sitene tek tek yazsan çok iyi bir çalışma yapmış olursun.Tabiki banada gönderirsen
memnun kalırım.Birde sana soracağım bir şey var.Sitende deki yazılarda köle olayı var.Sizin
köy için yani köy kurucularının da köleleri var mıydı.Ayrıca Köyceğiz de kalan Abazalar hakkında
bilgin varmı.? Bilidirirsen memnun olurum.Wumş Bizita
Kopsirgen Orhan
1743 gün önce
Değerli Kardeşim Kutalia;
En kısa zamanda Karaçay Çerkesk te yaşamış olan ve halan hayatta olan ünlüleri
en kısa zamanda tanıtmaya başlıyacağım.Sana bir teklifim var.Türkiye deki Apsuwa
köylerini de sen tanıt.Gelecek için kalıcı bir belge olur.Wumş bizita.....
Kopsirgen Orhan
1743 gün önce
Sayın
Kımza;
Hatırlatmanız üzerine yanlışlık düzeltildi.
Teşekkür edirim.Esen kal
seçkin.ozkan@hotmail.com
1745 gün önce
Sevgili Orhan Abi
Bu makalede geçen Kılıçbi Hable köyünün Türkçe adı Kılıçmehmet Köyüdür.Karaboğaz Köyü ise Aslan Hable bunu düzeltirseniz daha iyi olur ayrıca Karaboğaz köyüde aslı Abaza köyü olup hale günümüzde Abazaca (Aşuwa) konuşan yaşlılardan yaşayanlar vardır.PSAWÇEDAHE köyünde bizim sülalede yaşamakta amca oğlu Kmza Hüseyin halen bu köyde yaşamaktadır.Selam ve Saygılarımla Kmza Seçkin Özkan-Kayseri
EROL KILIÇ KUTALİA
1745 gün önce
Kopsırgen Orhan kardeşimize bilgilendirmeleri için çok teşekkür ederim.Klıçlardan bahsederken büyük kafkas yurtseveri,abhazya sevdalısı,yazar,araştırmacı, Karaçay-Çerkes Cumhuriyetinin siyasi kadrolarında önemli yeri olan Rauf KLIÇ'ı anımsadım.O zor savaş yıllarında abhazyada aynı otelde kalmış,ümit ve endişelerimizi paylaşmıştık.Aramızdan zamansız ayrıldı.Öbür dünyası bu dünyası gibi aydınlık olsun.Allahın rahmeti üzerinde olsun.
Amgal
1745 gün önce
Xulabzia Orhan abi kurucu sülaleri yazmışsınız şuan yaşayanları biliyomusunuz acaba ; facebookta bu köy hakkında sülale bilgisi olarak şu bilgi verilmişti şuan yaşayan sülaler Tokat Zile Kazıklı (Kılç-kıt): Aji, Borey, Kardan, Kılıç, Laçış(Şaban), Lamko, Maçanuga birde Tokat Zile Uğurluören(Zahledin, Khamardkıt): ile ilgili bilginiz varmı ? . Abziaraz haybabap
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
medi
haceri, simya , naturel , dogal , urun , organik sampuan , organik sivi sabun, organik dus jeli , organiMilliSavunmaYusufoğlu Makina ve Kalıp Sanayi
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=